Artykuł partnera.
Moduł zapłonowy jest najważniejszm elementem w silniku naszej kosiarki. Jeżeli dojdzie do jego uszkodzenia, nie będziemy w stanie nawet uruchomić silnika, gdyż jest on za to odpowiedzialny. Niezależnie od tego, czy jesteśmy w posiadaniu kosiarki włączanej przy użyciu kluczyka, czy też linki warto dobrze zapoznać się z tym tematem.
Przyczyny uszkodzenia modułu zapłonowego
Cewka zapłonowa jest elementem szczególnie podatnym na zniszczenia. Najczęstszymi przyczynami jej uszkodzeń są:
- Nieprawidłowa eksploatacja maszyny
- Złe wykonanie cewki
- Źle zamatowana cewka
- Słaba jakość produktu.
Moduł zapłonowy, który nie jest najlepszej jakość, i może ulec zniszczeniu nawet chwilę po jego założeniu. Poza tym częstą przyczyną uszkodzeń cewki jest nieprawidłowy sposób użytkowania kosiarki.
Objawy uszkodzenia układy zapłonowego oraz modułu
Możemy do nich zaliczyć przede wszystkim problemy z uruchomieniem silnika, całkowity brak możliwości jego uruchomienia, duże zużycie paliwa bądź także spadek mocy silnika. Jeżeli w porę nie zareagujemy na powstałe problemy i komplikacje, może to doprowadzić do jeszcze większej awarii, czy też uszkodzenia modułu zapłonowego i wielu innych części. Gdy zaobserwujemy jakiekolwiek trudności w obsłudze swojej kosiarki, powinniśmy niezwłocznie przeprowadzić test. Wówczas pozwoli nam to uniknąć tego typu nieprzyjemności.
Sprawdzanie modułu zapłonowego w kosiarce spalinowej
Na całe szczęście moduły zapłonowe do kosiarki od Świątek to część, którą jesteśmy w stanie szybko i bezproblemowo sprawdzić. Dlatego właśnie, gdy dojedzie do jakiejkolwiek awarii silnika, są one sprawdzane w pierwszej kolejności.
Zanim przystąpimy do testów, powinniśmy zaopatrzyć się w przeznaczone do tego narzędzia. Najistotniejszym przedmiotem, który musimy posiadać, jest tester iskry. Możemy zakupić, go przez internet lub w specjalnych sklepach stacjonarnych. Kiedy posiadamy niezbędny tester, należy jego jeden koniec zaczepić o przewód zapłonowy, a drugi o głowicę cylindrów. Kolejno powinniśmy wprawić w ruch koło zapłonowe oraz obserwować wskaźnik testera. Jeśli pojawi się iskra, to znak, że nasza cewka działa. Natomiast w przypadku braku wystąpienia iskry jesteśmy zmuszeni do dokonania jej wymiany.
Moduł zapłonowy — jak go wymienić?
Niektórzy mogą obawiać się, że nie będą w stanie samodzielnie dokonać wymiany i naprawić usterki. Jak się jednak okazuje zupełnie nie potrzebnie! Tego typu naprawa jest stosunkowo prosta i jeżeli będziemy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami, na pewno nam się uda. Gdy decydujemy się na wymianę cewki, możemy również dokonać wymiany świec zapłonowych i przewodu zapłonowego. Najpierw musimy odkręcić śrub mocujących cewkę zapłonową. Później powinniśmy odpiąć przewód oraz wyjąć uszkodzony moduł. W miejsce uszkodzonej cewki powinniśmy założyć nową, a następnie dokładnie dokręcić śruby. Należy pamiętać również o dokładnym wyregulowaniu owego elementu, aby koło zamachowe mogło się obracać.
Jaką cewkę wybrać?
Zakup modułu jest równie ważny, jak jego naprawa. Przed przystąpieniem do zakupu musimy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, takich jak:
- Rodzaj, moc i pojemność silnika
- Numer referencyjny wtyczek
- Typ wtyczek.
Sprawi to, iż o wiele łatwiej i szybciej znajdziemy pasujący model. Oprócz tego bardzo ważna jest jakość wykonania produktu. Nie powinniśmy starać się za wszelką cenę oszczędzić, gdyż słaba jakościowo cewka nie posłuży nam zbyt długo. W niektórych przypadkach mogą one nawet przynieść więcej szkód niż pożytku. Oznacza to, że najlepszy wybór stanowią oryginalne moduły zapłonowe, przeznaczone do posiadanej przez nas kosiarki.
Podsumowanie
Uszkodzenie modułu zapłonowego to dość poważny problem, który może spotkać każdego z nas. W razie wystąpienia jakiejkolwiek awarii i jej objawów nie możemy tego bagatelizować, ponieważ doprowadźmy do jeszcze większych zniszczeń. Odpowiednio dobrana cewka powinna spełniać powyższe kryteria i być prawidłowo zamontowana. Na rynku możemy zjeść od groma różnego rodzaju cewek oraz podobnych części, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie!