Tworzywa sztuczne – wykorzystanie do celów reklamowych

Tworzywa sztuczne – wykorzystanie do celów reklamowych

19 grudnia 2018 0 By Syneko

Marketing czasów obecnych, to zespół przedsięwzięć różnego formatu, zorganizowany w niezwykle wyszukany, przemyślany i precyzyjny sposób. Mając bowiem na uwadze konkurencję rynkową, specjaliści z branży reklamowej nieustannie poszukują coraz to nowszych rozwiązań i prześcigają się w koncepcjach marketingowych. Wszystko po to, by pozytywnie świadczyć o danym towarze lub firmie. A przez stworzone nośniki przekazu reklamowego, informować uczestników rynku o marce, zaznajamiać z proponowaną ofertą i zachęcać do zakupów.

Tworzywa sztuczne dla reklamy

Dzięki rozwojowi technologicznemu, poszerza się również paleta dostępnych materiałów, tworzyw i metod służących produkcji kasetonów świetlnych, płyt do zadruku, ścianek i stojaków targowych. A także malowania, wyklejania oraz tworzenia akcesoriów dekoracyjnych. Tworzywa sztuczne dla reklamy, to m.in.: poliwęglan (kanalikowy i lity), kompozyt reklamowy ścianki, termoizolacje oraz płyty (PCW, PET, PP, PMMA, HIPS, ABS, PS). Każde z wymienionych materiałów posiada indywidualne właściwości, które warunkują przydatność tworzywa dla reklamy. I mogą stanowić o dobrej jakości wykonanej reklamy, która będzie odporna na warunki atmosferyczne i uszkodzenia.

Poliwęglan (kanalikowy i lity)

Poliwęglan w reklamie wykorzystywany jest jako alternatywa dla tradycyjnego szkła. Wykonuje się z niego: kasetony świetlne, tablice reklamowe i lekkie zabudowy przestrzenne służące reklamie. A także transparentne gabloty, ścianki i sufity dekoracyjne, które mają pełnić funkcję reklamową (wystawy), o wysokiej przezroczystości oraz odporności na uderzenia i zmiany temperatury (mróz i upał).

Płyty PCW (twarde, spienione)

PCW twarde, dzięki swoim właściwościom, świetnie nadaje się do obróbki termicznej i mechanicznej (wiercenie, cięcie, gięcie, zgrzewanie, spawanie, sklejanie, lakierowanie, drukowanie i wyklejanie foliami) i może być wspaniałym nośnikiem reklamy. Również płyty ze spienionego PCW będą odpowiednie do tworzenia druku reklamowego, wyklejania foliami oraz produkcji stojaków i ekspozytorów reklamowych.

Płyty PET

Termoplastyczne płyty PET wykorzystuje się przede wszystkim do ochrony zadruków oraz jako szyldy i stojaki reklamowe. Zaletą tworzywa jest bowiem wysoka wytrzymałość na warunki atmosferyczne.

Płyty PP

Płyty kanalikowe PP wykorzystywane są między innymi do produkcji opakowań reklamowych oraz do nadruku seryjnego (cyfrowego).

Płyty PMMA (ekstrudowane, wylewane)

PMMA czyli szkło organiczne, jest kolejną alternatywą dla przeszkleń wykonywanych z tradycyjnego szkła. PMMA ze względu na dużą przezroczystość, termoplastyczność oraz estetyczny i trwały wygląd, znajduje zastosowanie w reklamach o konstrukcji trójwymiarowej, szczególnie wtedy, gdy mogą być podświetlane od wewnątrz..

Płyty HIPS

HIPS to materiał, który łatwo poddaje się podczas termoformowania, dzięki czemu może być tworzywem służącym produkcji wielu form geometrycznych oraz standów i stojaków reklamowych na ulotki, wymaganych do ekspozycji, dekoracji salonu lub podczas wystaw.

Płyty ABS

Zaletami płyty ABS na które warto zwrócić uwagę są: duża podatność na obróbkę termiczną i mechaniczną oraz elastyczność materiału.

Płyty PS

Termoplastyczne płyty PS, o grubości porównywalnej do szkła, w wersji krystalicznie bezbarwnej, może być wykorzystywany jako materiał do tworzenia przeszkleń lub przeziernych dekoracji reklamowych.

Termoizolacje

Termoizolacje w reklamie, to materiały o właściwościach termoizolacyjnych i nowoczesnej formie wizualnej, dzięki czemu mogą służyć produkcji grafiki 3D, reklam wizualnych i innych dekoracji.

Kompozyt reklamowy (ścianki)

Kompozyt reklamowy (ścianki), posiada bardzo szerokie zastosowanie w branży reklamowej, bowiem jest to materiał dostępny w wielu kolorach i formach a przy tym łatwy w obróbce. Dzięki temu służy do wykonywania reklamy zewnętrznej, kasetonów i napisów reklamowych, i innych konstrukcji stosowanych w aranżacji reklam sklepowych.

Artykuł powstał przy wsparciu ekspertów firmy Plexikord – dystrybutora tworzyw sztucznych dla przemysłu, budownictwa i reklamy, zajmującego się również usługami związanymi z ich obróbką.